مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه طی سال گذشته ۳۰ واحد صنعتی در این استان راه‌اندازی شده است، گفت: استان همدان در صدور پروانه های صنعتی در سال گذشته رشد ۲۶ درصدی داشته است.

ایجاد ۳۰ واحد صنعتی جدید در همدان/ آخرین وضعیت کارخانه کیوان

به گزارش قدس انلاین، احمد شانیان دوشنبه ۵ تیرماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه استان همدان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به رتبه پنجم کشور ارتقاء یافت، اظهار کرد: در ۱۸ ماهه دولت سیزدهم بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی احیاء شده و به چرخه تولید بازگشتند.

وی با تأکید بر اینکه باید نسبت به راه اندازی واحدهای صنعتی بزرگ باید گام برداریم، افزود: براساس طرح آمایش سرزمینی استان همدان به سه منطقه تقسیم شده که هماهنگی برای جذب سرمایه‌گذار انجام گرفته و ۳۰ طرح خوب از صفر تا بهره برداری در استان اجرایی شده است.

این مقام مسئول کارخانه شیشه خودرو در ملایر و فرآوری کاغذ در تویسرکان را از طرح‌های جدید استان دانست و بیان کرد: بیشترین طرح‌های صنعتی استان در حوزه صنایع معدنی است به طوریکه با توجه به ظرفیت های معدنی استان به دنبال ایجاد زنجیره معدنی در صنایع فولادی هستیم.

شانیان با اشاره به اینکه در زمینه تولید گندله در همدان نقص داشتیم که طرحی با ظرفیت ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن پیشنهاد داده شد، اظهار کرد: در حوزه صنایع اتفاقات خوبی در استان رخ داده به طوریکه در چند شهرستان با کمبود کارگر مواجه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه صنعت استان رشد فزآینده ای دارد و یکی از معضلات ما کمبود نیروی کار است، تصریح کرد: در صنعت باید به سمت صنایع های تک برویم.

مدیرکل صمت استان همدان درباره آخرین وضعیت پرونده کارخانه کیوان همدان، یادآور شد: پیگیری های زیادی در زمینه کارخانه کیوان انجام شده که در نهایت به دو مسیر ختم شد؛ در مسیر اول واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی در حال رسیدگی است چراکه اساس واگذاری این شرکت زیرسوال است.

وی ادامه داد: در مسیر دوم استفاده از قانون حمایت از واحدهای صنعتی بود که انجام نشده و استاندار همدان مکاتباتی با وزراتخانه داشت تا بحث کارخانه کیوان در چهارچوب حمایت صنعتی مطرح شود.

شانیان افزود: برای استفاده از قانون حمایت از واحدهای صنعتی پنج شرط نیاز است که یکی از آنها داشتن حکم توقیفی است و ما برای اداراتی از جمله اداره کار، مالیات و تامین اجتماعی نامه زدیم اگر مطالبات یا حکم توقیفی از این کارخانه دارند به ما ارائه دهند که متأسفانه هنوز هیچ پاسخی از سوی این ادارات داده نشده است.

این مقام مسئول بیان کرد: در حال حاضر کارخانه کیوان با پنج تا ۱۰ درصد ظرفیت تولید دارد اما نابسامانی هایی در زمینه پرداخت های حقوقی وجود دارد.

وی درباره تأمین نشدن خوراک پتروشیمی هگمتانه، تصریح کرد: اختلافاتی بین هیأت مدیره این شرکت بر سر نوع PVC تولیدی وجود داشت که در نهایت تصمیم بر این شد PVC تولیدی این گرید بهداشتی باشد.

شانیان با اشاره به اینکه پروانه این شرکت اصلاح شده است، گفت: برای کمک به تأمین خوراک این پتروشیمی اجازه واردات VCM داده شده تا وابستگی به پتروشیمی اروند کمتر شود ضمن اینکه دو هکتار زمین برای طرح توسعه پتروشیمی و تأمین گاز VCM داده شده اما هنوز کاری نشده است.

مدیرکل صمت استان همدان با اشاره به صدور گواهی کشف محدوده لیتیوم در همدان، خاطرنشان کرد: میزان ذخیره معدن لیتیوم ۸.۵ میلیون تن کان سنگ لیتیوم با عیار  ۸۱.۵ ppm است.

وی از برگزاری دومین نمایشگاه مد و لباس در ۲۱ تا ۲۴ تیرماه خبر داد و درباره این پیشنهاد که از برندهای معتبر و مطرح در حوزه تولید پوشاک اسلامی در نمایشگاه های مد و لباس بانوان استفاده شود، گفت: در نمایشگاه اول که سال گذشته برگزار شد، از ۱۱۰ واحدی که حضور داشتند بیش از ۶۰ واحد تولیدکننده بودند.

شانیان درباره آمار صادرات از گمرک استان یادآور شد: در سه ماهه اول امسال ۱۱ قلم کالا به ارزش ۲۰ میلیون و ۱۵۴هزار دلار از گمرک استان همدان صادر شده است که نسبت به سال گذشته به لحاظ وزنی ۷۷ درصد افزایش دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.